Sunday, May 6, 2012

sape nk bc cerita...???

subhanallah... hari yg indah pagi2 lagi bersiap nk ke sekolah, wahhhh menatap matamu wahai student2 ku 
...
sprt biasa, tepat pkul 6.45 a.m, ak akn pnaskan enjin kereta, mnum pagi skit, pstu pegi mengajar...
owhhh hari ni lain, ak terlewat, pkul 7 bru nk cri kunci kereta, hbis dah aku, aku da la tkt drive time pagi2 ni, klu awl2 pgi kereta kurg ckit... ni da lebh kul 7, trafic lingt kwsn sek la, haish bengang aku...

xpe2, relax wahai diri.... 

memandgkn aku baru je dpt lesen, tkt ada jgk la ckit. hari tu memg skit kn hati aku je...

 tgh2 ak syok drive, ak tau la kt depn tu kwsn sek, trafic light pn hjau lg, so, memg xde niat nk berhenti la...

tiba2, kereta depn aku berhenti mengejut, astgfirullahhhh,,, ko ingt ni jln mak ayh kau buat, ikut suka ati je nk berhenti, pstu dia jln ikut suka ati jeee...

nk kta dpn sana ada bdk sekolh melints pn x, nk tkt apa plk.... eeee geram giler....

tp xbaik geram2 kt org,,, mgkn ada la tu sbb dia berhenti...

memg la, tp klo ak terlggr dia, apa nk kta????

xpe lah bnda da leps, dan semuanya selamat...

pandu berhati2, ingtlah org yg tersayang...

wallahua'alam....

JOM KTA NYANYIIII... ( tp d hati ada Allah)




Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia


Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…

Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu
...


tut tut... sms msukkk....

terima kasih Allah kerana kau pertemukan aku dengan orang yang selalu mengingatkan aku padaMU...
3 hri yg leps mgkin dia lihat ak tenggelam dalam mimpi indah yg x kekal, sempat dia berpesan pada ku melalui sms, isi kndungannya mcm ni, "jgn samakan dan susun cinta mengikut keutamaan krn stiap cinta adalah berbeza dan tiada ukuran yg blh di buat... cinta pada ayah bonda, keluarga, harta benda, agama semuanya berbeza, ia tidak akn dpt di susun..."


terima kasih pada dia kerana mengingatkan aku tentang cinta yg utama...


semoga kekal selamanya,,, amiin...