Saturday, July 27, 2019

2013 sehingga 2019

assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh...

kali ni rasa nk cerita diri sendiri, dari pertama kali kenal dengan jantung hati saya.


ni la si jantung hati saya ni... hensem sgttttt di pandangan mata saya... 

dan ni pulak saya...

kami bertunang pada 15/11/2012 waktu tu umur saya 23 tahun. muda lagi kan orang kata tapi tak pe, umur hanya pada angka, waktu tu umur dia 32


ecceeewahh kami pun bertunang... kami bertunang tak lama, bulan 1 2013 kami kahwin...

27 januari 2103 jam 11. 15 pagi...



taraaaaa...


katanya berdebar, tp nampak elok je khennnn... yang tu abang saya yang nikahkan sendiri si dia... 
maka lafaz sakinah di meterai... 

abang saya mewakili almarhum ayah saya yang meninggal pada tahun 1999, Alfaatihah..

"Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula


Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda


Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya


Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu


Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku
Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu..."

feel biashe2 je ye... tu lirik lagu...



alhamdulillah, dengan segala nikmatMU,, aku hidup di dunia ini bersamaya, disayangi, dicintai. terima kasih kerana Engkau telah menghantar seorang lelaki yang sangat baik... bak kata orang hero drama tv3 pukul 7 tu,,, ni lah dia hehehe... perasan jap

selepas berkahwin setahun 3 bulan, kami dikurniakan zuriat yang pertama... waktu tu masih belajar lagi,, papanya (eh dah jadi papa heheee) pn belajar, mamanya pn belajar...

ni lah diaaa... HAMZAH namanya,, 02 April 2014 (rabu) 8.45 malam.. HOSHAS, temerloh pahang..

masa anak 1,, masih terkawal lagi la tudung dan diri.. hehe maknya tak de la comot mana... hehe

papa anak 1,, masih kacak jentak lagi,,, hehe

next....
 ni puteri ke2 kami... KHAWLAH namanya... di lahirkan 27 Januari 2016 (rabu) 8.55 malam..
HUSM kubang kerian, kelantan

ni keje si papa... letak anak kt beam bag.. xgerak kawan tu... alahai... gtu la keje papa.


 ni mamanya bila anak dh 2... kurang sikit nk mekap2 ni.. comot juga la sikit..
kurus lagi alhamdulillah walaupun anak 2... mak anak 2 tetap gojes... yeahhh puji diri sendiri hokey...

senyum bahagia ye papa... masih hensem anak 2... 

nextttt... tara..

anak 3 dah weh... stat dah muka tak terurus... anak dah banyak huwaaaaa...

ni la orangnya,,, putera kami yang ke3, UMAR namanya.. 18 Jun 2017 (Ahad) 2.50 petang, HKL, kuala lumpur.

 ni la mama anak 3... hmmm jenuh nk bergambar jadi lagu tu.. huru hara.. haaa tepukkk

last but not list.... ni ha mama ank 3 gemuk tak boleh bawa bincang dah... tapi tak pe.. mama diet,, in sha allah, nanti raya kurus balik, tp tahun bila tak tau ye,,, jangan mengharap benda yang tak pasti...
papa pula saja je tu tunduk mcm tu,, kenapa ye??? 

biar papa yang jawab.. 


p/s : saja je simpan dalam blog,, untuk kenangan msa depan... hehe tak mengaharapkan orang baca.. saja letak ni semua...

ok lah... assalamualaikum.. jumpa lagi.


No comments:

Post a Comment

2013 sehingga 2019

assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh... kali ni rasa nk cerita diri sendiri, dari pertama kali kenal dengan jantung hati saya. ...