Friday, July 26, 2019

cikgu : guru , pendidik atau orang yang diperlekehkan...

5 tahun di bidang perguruan, baru saya tahu bahawa tugasnya amat berat. 

pada pandangan saya, berat bukan dengan beban kerja, bukan siang malam tidak tidur sebabkan shif, bukan sebab saya tak mampu...

tetapi berat kerana ingin mendidik, tetapi di perlekeh, di hina, bertarung dengan mulut lancang murid, berperang dengan emosi sewaktu ibu bapa melontarkan ketidak puasan hati tentang anaknya.

saya tidak mahu bercerita panjang...

cukuplah redha suami saya datang bekerja...

semoga saya ikhlas dan ikhlas menjadi seorang pendidik...

doakan saya berjaya di masa akan datang..

No comments:

Post a Comment

2013 sehingga 2019

assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh... kali ni rasa nk cerita diri sendiri, dari pertama kali kenal dengan jantung hati saya. ...