Thursday, July 23, 2009

PERJUANGANKU...



16/07/2009, jam 15.30 pm berakhirlah perjuanganku di Universiti Darul Iman Malaysia... aku dicanang dan dididik dengan baik agar aku menjadi seorang pejuang bahasa. Alhamdulillah, setelah 3 tahun aku bertungkus lumus untuk mendapatkan ilmu itu, saat ini aku berjaya meraih kejayaan... segala halangan dan ujian ku tempuh dengan sabar dan redha... tapi sayangnya hari ini ibuku tidak dapat bersama-sama aku kerana ada masalah yang tidak dapat dielakkan, namun aku tidak simpan semua ini dalam hati, aku tahu ibuku faham perasaanku dan memberitahuku dengan hati-hati dalam kata-katanya... saat aku lihat ibu sahabat-sahabatku di bangku, setitis air mataku gugur, aku tidak jemput sebutir air mata itu, tapi ia datang dengan tidak sengaja... walau bagaimanapun, segalanya berjalan dengan lancar, aku gembira bersama sahabat-sahabatku walau tanpa ibu dan keluargaku... insyaallah aku akan menunggu saat meraih kejayaan untuk ijazah sarjana muda pada tahun 2011 nanti...

No comments:

Post a Comment

2013 sehingga 2019

assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh... kali ni rasa nk cerita diri sendiri, dari pertama kali kenal dengan jantung hati saya. ...