Sunday, March 27, 2011

master...

sedar tak sedar, aku da nk habis upm... alamak ai, rase macam sekejap je belajar...
nape la cpt sgt habis belaja ni. aku bru nk enjoy, tup2 da sem 6.

ahad, 27 mac 2011...

tadi aku pergi kat pameran postgraduate,,, sebenarnya pegi bkn nk dftr ape pon... sje je, entah aku pun tak tahu, ade ke aku pergi dftr utk smbung MASTER SESI 2011/2012..

ish aku pon tak paham la nape aku g dftr. aku wt kajian tentang sastera arab... ok r drpd xde kn.

msa nk dftr tu, berdebar2,,, macam isi borang nikah hahahahahahahahahah...
ade ke berdebar2, ade r, aku yg berdebar2. aku pn xphm la diri aku sndiri ni.

aku kna fikir 100x la nk smbung master. bkn senang nk smbung master ni. btol x??? mst la btol kn, klo sape kta xbtol tu,,, memg nk kna ngan aku r.

tapi rancangn aku la, aku nk smbung master pendidikan... moral education...

"eeee korg ni aku xpham la,,, entah korang ni kn, persepsi korg jd cikguuuuu je... xde keje lain ke??? klo takat nk jd cikgu tu baik korg xyah smbung master,,, ni nk smbung master pndidikan,, alih2 jd cikgu skolah menengah je,,, klo korang nk jd pensyarah korg kna smbung biar selaras dengan bidang korang la.... ni main campur2..." pnjg lebar dia (sorg kwn aku) berleter macm mak nenek.

"mak ai,,, ad jgk yg nk kna sumbt dengan ksut crocs aku dlm mulut tu,,, mulut tu jga2 ckit ea,,, xde insurans langsung, ko beli ktne mulut ko ni??? clopar sangt... berani ea dia ni...." dlm hti aku berkata2...

tiba3... aku bersuara...

"kami yg nk ambk pendidikn ni, juz nk smbung yg da kami ambik msa diploma dlu laaaa... lg pon...kami boleh jdi PENSYARAH KPD BKAL2 CIKGU......!!!!!!" bru ko tau ea aku pon pndai gk menjawab... hehehehehe

mayb pada dia profesyen cikgu ni hina sgt kot... klu ade master jd cikgu bg dia xde mknanya la kot... owhhhh bru aku tahu org yg jd cikgu ni juz nk dpt duit je... ptt la murid2 skang tunggang langgang dr segi akhlaknya, sahsiahnya, n ilmunya sekali... bdk2 skang blaja juz nk dpt A je... (termsuk la aku).... ptt r tnya itu ini sume xtau... termsuk la dia jugak,,, ckp pndai buat xreti... ni yg ksut aku selalu nk terpelanting je kt org cmni...

fuhhhh... geram aku dgr bdk ni ckp... eee dia ingt aku pkai tdung cmni mulut xlaju ke??? ai aku lg laju kot mulut,,, cma mls nk layan je,,, aku kesian ngan kwn2 aku yg xde pndidikn ni je... bkn ape, klo ktorg sume ade pnddikn best la menjwb... he4... klo ko nk rsa ape yg aku bidas,,, try r skali lg...

lg pon xbaik mrh2 org kn... biarkn je la,,, bg je kt dia... hnya dia sorg yg tau psal pndidikn ni...

baik aku pegi library siapkn keje,,, senang ati aku,, layan ke bdk ni wtpe

seleps tu aku ke PSAS UPM... siapkn keje...

maafla klo terkena pd pembaca tu... bkn sengaja,, tp luahan rasa je. maaf dipinta 0-0.....

byeeeee... kta jumpa lgi...

0 comments:

Post a Comment