Sunday, April 17, 2011

BUAT MAJLIS + CIPTA SEJARAH BARU = GRAD INSYAALLAH


ni kembojaaa... heee


ni bunga kerts yg aku ambk ala2 nk mencuri...

ALHAMDULILLAH… syukur padaMU tuhan krn tlh mempermudhkn kerja kami dalam menjayakan majlis makan malam untuk meraikan kami yg dh final year… owh aku da final year ea… ok2 xpe, kerja tgh menunggu,, habiskn belaja dlu cehhhh heeeee….

Wlaupn kami buat majlis tu xbpe smpurna, tp aku syukur dpt membhagiakn hti sume pnsyrah n kwn2 aku,,,, yeahhh aku n ajk yg lain da berjya ngeee. Nk tau x ape cite??? Cer citer cer citer, nk citer r ni heeee


14 April 2011… tarikh yg menjadi kenangan lah, rindu kwn2 yg da mngjr erti sabar, erti kasih syg n bnyak erti lah heeee, x dpt nk kira. Before mlm kjdian tu, bnyak bnda yg blom setel, aku n kwn2 lain separuh mati wt keje.

Bnda yg plg aku xleh lupa pgi 14 april tu… bgn je pg2 pergi carik bunga… wow pergi cari bunga. Ladiesnye aku rasa. Mcm crita dongeng zmn2 dlu je… pergi petik bunga.

Mula2 ambk bunga kt kolej 13, cantik sgt bunga tu, heee nma lg pmpuan xleh lari dr bunga. Tp aku xde la ska sngt klo org bg bunga, mcm tgh skit n da mati je klo bg bunga kt aku hak2. Klo pmpn lain ska la kot klu dpt bunga, mlompt2. Aku xde la smpai mlompt, tp klo bg nasi kukus memg mlompt la kot aku heeee… mknan kgemaran tuuuuuu. Klo sape nk ngort aku bg je nasi kukus cmfm2 da pikat aku haha xde lah main2 je…(jap rmai yg dtg nk mngort hu3… cehhh bajet lawo)


Eh kt mna dh td???? Haaaa pegi ambk bunga, bak kta kwn aku “MUUUUUUUNGAAAAAA” kn best sebut tu, mengde2 gtu ha3. Msa tgh ambk bunga tu, mcm2 msalah nk dptkn bunga 1 plastik, ada kerangga la, bunganya tinggi la, pokok tu kt bwh bukit la… hnya kerana bunga 1 plastik je, aku tergolek dr ats bukit smpai ke bwh, fulamak best giler msa tu, mcm citer Hindustan haha… hampez, nsib baik tepi blok pmpn, klo x jd mka 50sen la aku heeeeee.

Leps je ambk bunga yg pokoknya tinggi giler, aku ngan kwn aku rse penat daa. Brnti breht jap, pstu aku bru tringt, wtpe nk sibuk2 ambk yg tinggi, bunga kertas yg cun melecun x nk ambk, pokoknye rndh lak tu, bunganya bnyak. Aku pun buatlah projek curi bunga kt kolej org, (curi ke???) xcuri la, slagi aku bdk upm aku blh la nk petik bunga kt sini heee.

Ak rsa kn msti bdk2 kolej13 tu berdendm ngan bdk kolej5, sbb sbb belash hbs bunga kt kolej dorang heheheh…

Ye la kn, ak nk beli bunga, rugi, nk tau sbb ape??? Ape mknanya UPM, P = pertanian a.k.a putra klo bunga yg da ade kt taman tu kita beli, hbs r duit aku, dr jtuh ke bwh baik aku ambk. Mst tertnya2 kn aku nk wt ape bunga, xpe2 nk citer r ni, sbr ckit ea. Sbnrnya tema majlis mkn mlm kami “ar-rabi’ fil jamii’ah” mksd dia musim bunga di university. Jd aku bahgian ajk tempat dan dekorasi mst la kna cari bunga nk hias kt mjls tu… kira cerdik gk r kadang2 belasah bunga kwsn kolej je he3.

Pstu, siap2 kt kolej13, aku pn nk g cari kt taman pertanian UPM… vroooommmm kami pegi, eh xnaik moto pon, jln kaki smbil2 joging pg2 yg indah… wahhhhh kt situ bestttt sgt, taman bunga nma dia taman ape ntah, tp bunga bnyakkkkkk sgt. Mula2 mcm bese, xnk mintak, tp ak mst kna jd budak u yg ade adab ha3, aku pn mintak la ngan mak cik kakak (sbb dia nk kta muda, xla muda sgt, nk kta tua muda lg) yg jga taman tu, mak cik kakak tu cntik la, mcm bunga2 dia kot heeee.

Ni antara diolog poyo aku:

“kak, boleh x sy nk ambk bunga kat sini???”, sopan betul aku ye…

“nk wtpe?” serius giler…fuhhh

“kami ade mjls mkan malam, tema kami musim bunga, jd kami nk ambk bunga kt sini ckit la”, fulamak ayt aku, tersusun rapi heeeee…

“erm, ade alat ke nk potong bunga tu???” dia tnya alat plk dh, akunye bkn bdk pertanian huhuhu…

“xde, kami petik mcm tu je lah”, ala2 tkt gtu…

“tu ambk kt mna bunga tu?”, fuyo dia soal slidik plk dh aku ambk kt mna.

“owhhh yg ni sy ambk kt kolej13”, aku saling pndang2 la plk ngan kwn aku ha3, ala2 tkt kna mrh gtu.

“erm awk ambk je yg mna berkenan d hati, mari sy tunjuk, tu bunga orkid boleh ambk jugak”, aih mimpi ke ape ni, dia suruh ambk mna yg aku suka

“owh xpe kak sy pegi sndiri, trima kasih ye kak”, aku rse nk tergolek ska hahaha

Mak cik kakak tu senyum je, ingtkn nk ceramah kt aku jgn ambk n petik bunga d kawasn UPM haahahaa… rupenya2 sje wt mka serius… terima kasih bnyak2 tau mak cik kakak yg bg aku bunga n memprmudhkn urusn aku. Smoga Allah prmudhkn jugk urusn dia, amiin…

Aku pn ape lg, ambk bunga sebnyak mungkin, dpt la 2 plastik,,, heheheh kami balik dengan hti girang, tiba2 lalu depn mak cik kakak tu plk…

“trima ksih ye kak”, senyum seindah suria aku hahahah

Segalanya berjln dgn lncr… hehehehe… terima ksih sume yg daa bertungkus-lumus bntu aku siapkn dekorasi tu…

15 april 2011… ni nk smbg cite… lepas diner tu kami kemas2 n pstu smbung wt keje coz esoknya presentation kul 10 pg, kul8 ade kelas… spnjg mlm aku n kwn2 xtdo wt keje skolah… alhmdulillah keje aku siap dlm 7pg… aku pn blik bersiap2 nk g kelas kul8…

Letih, penat, rse mcm nk mati pn ade gk, gagahkn jugk pegi kels memndgkn kels kul8 tu last dh, hr tu lec nk gtau muqarrar yg msuk exm… so wlau mcm mna pon memg kna pegi.

Smpai la kels kul 10, turn aku present da leps, pstu aku mula la operasi tdo dlm kels…

Aku bkn tdo bertelngkup kt meja, tp ak tdo bersndr kt krusi… wahhhhh bestnyeee dpt tdooo haha

“ha ni knpa tdo??? Best sgt ke dk dlm air-cond smpai sempat tdo…”, alamak ai mimpi ak d gngu la plk… aku pn bgn, fuhhh terkejut aku sume org pndg aku, pensyarh aku skali tercegat depn mata aku… waaaaa aku maluuuuuuuuuuuuu…. Sume org gelakkan aku…

“ermm maaf ustz, ana tertido…”, smbil snym muka x berslh…heeee

“mcm mna blh tertdo ni”, memndgkn ustz da penah gtau, kels ni memg xkn ada org yg tdo coz ni kn kels multimedia…heeee tup2 aku yg cipta sejarh tdo dlm kels hahahahahaha…

Bdk final year wt hal….

Dah hbs dh cite aku….weeeeeeeeeeeeeeee…

Wallahua’lam…

0 comments:

Post a Comment